Raport post eveniment
Vineri 31 martie 2023 a avut loc la IC Fundeni, Corpul A, Amfiteatrul de la etajul 8, ședința AG a ATR, constituită legal. Au fost prezentate și aprobate rapoartele de activitate și financiar pentru 2022 și planul de activități pentru 2023.
În invitația – anunț a ședinței AG, pe care am postat-o în mediul online pe toate canalele noastre de comunicare, am solicitat depunere de candidaturi atât pentru funcțiile de Președinte și Vicepreședinte, cât și pentru membrii CD. Nimeni mi și-a manifestat dorința de a se implica activ în administratea asociației, așa că în cadrul ședinței au fost făcute propuneri. Astfel, pentru funcția de Președinte, cei prezenți în sală i-au solicitat, în unanimitate, d-lui Gheorghe TACHE să rămână în continuare pe această funcție, chiar dacă poziția manifestată de dumnealui a fost aceea de a renunța. Au urmat discuții ample, finalizate cu acceptarea, de către dl. TACHE, de a conduce asociația încă un an, timp în care să pregătească un membru al organizației pentru preluarea acestei funcții. Astfel, AG a decis în unanimitate ca dl. Ion Bajan să intre în proces de pregătire pentru preluarea funcției de Președinte. Pentru funcția de Vicepreședinte, a fost votată d-na Amali Teodorescu.
Ca membrii în Consiliul Director au fost votați individual, în unanimitate de către cei prezenți, următorii:
- membrii titulari: Ion BĂJAN, Iulia IATCO, Ana Teodora PANAETE,
- membrii supleanți: Vasile BUDAI și Gheorghe PAVEL.
Principalele activități pe care dorim să le derulăm în 2023, aprobate de AG, la care sunteți invitați să participați, dacă sunteți pacient cu transplant, cu nevoie de transplant, în program de dializă și chiar susținători:
1. Participare la Forumul Asociațiilor de Pacienți – aprilie/mai (Activitate organizată de COPAC, unde ATR este membru fondator. În acest an se împlinesc 15 ani de la înființarea COPAC).
2. Întâlnire organizatorică și de lucru South East Network Transplant (SEEN Transplant – ATR membru din 2017), 01 – 04 iunie în Serbia/Ruma;
3. Dezbateri interactive pacient – medic de familie – medic specialist – farmacist – in parteneriat cu Asociația medicilor de familie, Colegiul Farmaciștilor etc. martie – decembrie. Se intenționează organizarea unor asemenea dezbateri în minim 3 localități din tara, la care să participe pacienți pre și pot transplant, medici de familie, medici specialiști (nefrolog, gastroenterolog/hepatolog, cardiolog, hematolog, imunolog, pneumolog, diabetolog etc.), reprezentanți ai Casei de sănătate locale, reprezentanți ai DSP și ai Colegiului farmacistilor la nivel local.
4. Marcarea „Ziua Donatorului de organe”, ediția a IX-a – iulie.
5. Școala de vară a pacienților cronici, ediția a VI-a 02 – 09 septembrie.
6. Campanie „Spune DA! Susține donarea de organe.” ediția a XV–a, martie – noiembrie, activități variate de campanie în 3 localități, 3 zile/localitate, cu participarea a minim 12 membrii în echipa de campanie + participanți locali.
7. Conferența Națională anuală a ATR „Transplantul, pacientul in stare pre și post transplant si viata cotidiana a acestuia.”, editia a XI-a – noiembrie/decembrie.
8. Marcare „Ziua europeana a donării de organe si a transplantului”, activitate comună cu SEEN Transplant – octombrie.
9. Up date la site, găzduire, mentenanță etc.
10. Sesiuni trimestriale ale echipei de proiectare si implementare a activităților.
11. Revista ATR, „A doua viață”, nr. 9 – noiembrie.
12. Activități curente:
• participarea la dezbateri privind dezvoltarea/reformarea sistemului de sănătate și a celui de asigurari sociale;
• participarea în consilii de etică ale spitalelor – evaluarea situatiilor si pregatirea membrilor ATR participanți
• implicarea în monitorizarea și evaluarea calității actului medical … ANMCS
• monitorizarea asigurării permanent în farmacii a medicației imunosupresoare,
• monitorizare acces la monitorizare optima pentru starea post transplant,
• monitorizare acces la protecție sociala pentru pacienții cu transplant si cei cu nevoie de transplant;
• interacțiune cu administrația din instituțiile sistemului de sănătate și cu legislativul;
• consiliere pacienți pe probleme specifice;
• etc.
13. Activități de creștere a vizibilității ATR – permanent:
• monitorizare, participare și implicare în dezbateri instituționale (proiecte de legi etc.);
• participare la dezbateri organizate de terți;
• realizarea postărilor pe Facebook și site
P.S.: Nu așteptați să fiți invitați nominal la activități, ci atunci când vedeți anunțurile, contactați-ne și manifestați-vă voința de a participa.