30.09.2013

Azi m-am intalnit cu dl.Ministru Eugen Nicolaescu la zilele I.C.Fundeni si mi-a comunicat ca propunerile pentru pachetul de servicii medicale sa le trimt pe e-mail dlui.Ministru Secretar de Stat dr.Adrian Pana.Demersul nostru cuprinde 2 categorii de probleme si anume;

CLARIFICARI

  • poate medicina de familie si ambulatorie sa acorde necesarul de consultatii si servicii medicale prin preluarea acestora de la unitatile spitalicesti;
  • s-a facut o evaluare a situatiei de fapt;
  • avem aparatura medicala suficienta si performantasa sa satisfaca cerintele pacientilor;
  • datorita nr. mic si a incarcaturii prea mari pe medici va conduce la o planificare mare in timp a consultatiilor solicitate de pacient.Acest lucru fie va afecta starea de sanatate a pacientului,fie va apela la serviciul de urgenta;
  • cum se va proceda cu pacientul cronic inscris in PNS,care are nevoie urgenta de o consultatie la un medic specialist pentru afectiunile adiacente boli de baza;
  • ce masuri vor fi luate pentru evitarea fraudelor la servicii si consultatii;
  • de ce masuri de siguranta beneficieaza pacientul in cazul atitudinilor restrictioniste din partea unor medici care actioneaza in sistemul public-privat;
  • exista prioritati la consultatii si servicii medicale pentru pacientii cronici.

A. PROPUNERI

1. Pachetul de servicii medicale trebuie implementat concomitent cu cardul de sanatate si dosarul electronic pentreu ca:

  • confirma calitatea de asigurat;
  • confirma primirea unui serviciu medical;
  • asigura stocarea informatiilor din timpul serviciilor medicale efectuate.

2. Criteriile clinice de eligibilitate sa se raporteze atat la nr. de consultatii(MF/MS) stabilite in pachet,dar si la ghidurile clinice fiecarei patologii.Aceste ghiduri(protocoale) trebuie sa fie reactualizate si adaptate la specificul serviciilor medicale din tara noastra.

3. Aprecierea reala a calitatii serviciilor primite:

  • utilizarea pachetului il va face pe fiecare pacient sa fie mai atent cu propria sanatate ,dar si-n acesarea serviciilor medicale;
  • dorinta noastra este ca serviciile medicale de care beneficiem sa fie de calitate,iar acest calificativ sa fie dat de pacient prin “sunt multumit de serviciiul primit” si prin “nesatisfacator de serviciul primit”.Aceste 2 calificative se pot realiza prin adaugarea unei cifre in plus la cardul/pinul de pe cardul de sanatate cu “1” pentru calitate si “0” nesatisfacator.

Avantaje:

  • asiguratorul urmareste modul in care asiguratii percep calitatea serviciilor primite;
  • medicul va sti permanent ca am posibilitatea sa-i apreciez serviciul;
  • va creste responsabilitatea si probitatea profesionala a medicilor.

4. Infiintarea contului de asigurat:

  • pacientul sa poata sti si sa verifice in orice moment ce servicii medicale a primit si valoarea acestora;
  • la sfarsit de an pacientul sa aiba posibilitatea sa-si consulte sumarul serviciilor medicale sau sa beneficieze,la cerere,de un astfel de raport financiar din partea asiguratorului.

5. Conexarea unor servicii meicale de pe acceasi patologie oferite aceluiasi pacient,de catre furnizori de la diferite nivele de asistenta medicala pentru garantarea unui serviciu medical complet.

  • servicii conexe;
  • implantarea unei proteze interne trebuie urmata de o sesiune de recuperare a motricitatii;
  • un AVC(accident vascular cerebral)trebuie urmat de o sesiune de recuperare a motricitatii.

6. Reforma in sanatate impune si protectia sociala adecvata a pacientului cu nevoi speciale.

PS. La prescriptia electronica (in coordonarea CNAS), dorim:

  • eliberarea meicamentelor din farmacii indiferent de locatia prescrierii
  • sa deschida calea serviciilor medicale tranfrontaliere.